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7/03/2010

音読できない生徒のリーディングは無意味だろ

その気になれば、きちんと音読できるが、いちいち音読せずに、黙読する学習者の「リーディング」には意味があるが、まともに音読できない生徒が、「読解」しても、英語力の向上にはならない。だから音読をしない「リーディング」授業をする学年になる前に、まともに文字を音声化できるスキルをつけてやるのが教師のつとめである。しかし、読解だって、英語によるやりとりによって進めるならば、音声が飛び交うよ。

If a learner cannot read aloud a text properly, there is no point in having him try to read it silently. Silently reading a text that one cannot properly read aloud is not a language behavior but crypt analysis. Therefore, it is your job to provide your students with the ability to read aloud English properly before they take a "reading" class. However, if you conduct your "reading" class in English, checking students comprehension, explaining the meanings of the text, having students making comments, etc., all in English, your "reading" class will not be very different from a speaking class, anyway.